Unit 6 - The environment
1. GETTING STARTED (PHẦN MỞ ĐẦU)
Bạn hãy điền những vấn đề về môi trường trong khung dưới đây
vào các bức tranh tương ứng
Bạn đang xem nội dung tài liệu Unit 6 - The environment, để tải tài liệu về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
Unit 6 - The environment 1. GETTING STARTED (PHẦN MỞ ĐẦU) Bạn hãy điền những vấn đề về môi trường trong khung dưới đây vào các bức tranh tương ứng. garbage dump air pollution water pollution deforestation dynamite fishing spraying pesticides a. Phần tham khảo: b. Phần tham khảo: c. Phần tham khảo: d. Phần tham khảo: e. Phần tham khảo: f. Phần tham khảo: 2. LISTEN AND READ (NGHE VÀ ĐỌC) Mr. Brown is talking to some volunteer conservationists."I want everyone to listen carefully, please."First of all, I'd like you to divide into three groups.Each group should take five plastic bags.Once you have filled a bag, come back to me as you will need another.I need group one to walk along the shore.Group two should check the sand, and group three has to check among the rocks. Mr. Jones is going to collect all the bags and take them to the garbage dump.Mrs. Smith has kindly provided a picnic lunch for us, but we won't eat untill the whole area is clean.If you can't find you place, I will help you get there with the map.Don't worry. ... uh ... I'm disappointed that people have spoiled this area.However, we are here to do something about this pollution. We must all work very hard.And, if we work hard, we'll make this beach a clean and beautiful place again. OK. Now, let's get started." a. Bạn hãy nối các tên ở cột A với những nhiệm vụ ở cột B. Bài test - Các bạn hãy click vào đây để làm bài test Sau đó, bạn hãy viết lại thành câu hoàn chỉnh. Phần tham khảo: b. Bạn hãy dựa vào bài trên để trả lời các câu hỏi sau. Bài test - Các bạn hãy click vào đây để làm bài test 3. SPEAK (NÓI) a. Bạn hãy cố gắng thuyết phục bạn cùng lớp với bạn làm theo những điều sau để bảo vệ môi trường. Bạn hãy sử dụng những cụm từ, những gợi ý dưới đây và làm theo ví dụ bên dưới. I think you should ... Why don't you ... ? Won't you ... ? Why not ...? It would be better if you ... What/ How about ... ? - Use banana leaves to wrap food. (plastic bags are very hard to dissolve/ save paper) - Reuse and recycle bottles and cans. (reduce garbage/ save natural resources) - Not throw trash onto the water. (keep the water clean/ polluted water can directly do harm to people's health and kill fish) - Go to school or go to work by bike. (save energy/ keep the air cleaner) - Put garbage bins around the schoolyard. (prevent lazy students from throwing trash/ keep the schoolyard clean) - Use public buses instead of motorbikes. (avoid traffic jams/ reduce exhaust fume/ save energy) Example: A: I think it would be better if we use banana leaves instead of paper or plastic bags to wrap food. B: Why? How come? A: Because plastic bags are very hard to dissolve, they will cause pollution. And if we use less paper, we can save trees in the forests. That's how we can save environment. Phần tham khảo: C: I think you should use public buses instead of motorbikes. D: Why? C: Because we can save energy and above all we can avoid traffic jams in cities, and reduce exhaust fume which is very harmful to people's health. D: Oh, now I understand. We should put the matter at our class meeting next month. E: Why not put garbage bins around schoolyard? F: How come? E: Because it can prevent lazy students from throwing garbage all over the yard. And it can also keep the schoolyard clean. F: It's s good idea. We should do it and begin "a clean week's programme" in our school. E: Well, let's go ahead. b. Bạn hãy tìm câu trả lời cho bảng câu hỏi dưới đây. Bạn có thể sử dụng những gợi ý trong câu a. Questionnaire Protecting the environment How can we ... - save paper? - use fewer plastic bags? - reduce water pollution? - prevent littering? - reduce air pollution? - reduce the amount of garbage we produce? Click vào đây để nghe và làm bài tập c. Bây giờ bạn hãy thảo luận với một bạn cùng lớp về cách tốt nhất để bảo vệ môi trường. Các bạn hãy thay phiên nhau cố thuyết phục bạn của mình làm những việc mà bạn nghĩ là thực tiễn nhất. Bạn hãy sử dụng những gợi ý và cụm từ để thuyết phục ở phần a và các câu trả lời cho bảng câu hỏi ở phần b. Example: - I think we should burn trash to reduce the amount of garbage we produce to protect the environment. - No, we shouldn't do that. Burning trash will pollute the air. I think the best way to reduce garbage is to reuse and recycle things. - How can we do that? I think only the factory can. - What about collecting used paper, bottles and cans everyday? It's not difficult. - That's a good idea! Let's do that. Phần tham khảo: 4. LISTEN (NGHE) Bạn hãy nghe bản báo cáo về mức độ ô nhiễm của các đại dương sau đó hãy hoàn chỉnh các ghi chú dưới đây.
File đính kèm:
- unit_6_8402.pdf